- Ιστολόγιο
- Φόροι Αυτοκινήτων στη Δανία - Οδηγός για Εμπορικούς Αντιπροσώπους Αυτοκινήτων
Φόροι Αυτοκινήτων στη Δανία - Οδηγός για Εμπορικούς Αντιπροσώπους Αυτοκινήτων
Μάθετε πώς να υπολογίζετε τους φόρους αυτοκινήτων στη Δανία, ελέγξτε τα συστήματα ΦΠΑ και προγραμματίστε τις ενημερώσεις φόρων για το 2026, ώστε να διατηρείτε τις τιμές σας ακριβείς και τις πωλήσεις σας κερδοφόρες.

Η κατοχή αυτοκινήτου στη Δανία συνεπάγεται αρκετούς φόρους. Εάν πουλάτε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, η γνώση αυτών των εξόδων μπορεί να σας βοηθήσει να καθοδηγήσετε τους πελάτες σας από την αρχή, ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν τον προϋπολογισμό τους.
Σας βοηθά επίσης να ορίσετε τις σωστές τιμές εξαρχής.
Όταν κατανοήσετε πώς κάθε φόρος επηρεάζει το τελικό ποσό που πρέπει να πληρώσει ο αγοραστής σας, μπορείτε να επιλέξετε μετοχές με μεγαλύτερη σύνεση και να προστατεύσετε το κέρδος σας από κάθε αυτοκίνητο που πουλάτε. Ας δούμε, λοιπόν, ποιοι φόροι αυτοκινήτων υπάρχουν στη Δανία.
Λίστα όλων των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων στη Δανία
Αρχικά, ακολουθεί μια σύντομη επισκόπηση των κύριων τελών κυκλοφορίας που θα συναντήσετε στη Δανία. Θα δούμε περισσότερες λεπτομέρειες για τον καθένα παρακάτω.
|
Όνομα φόρου |
Όταν πληρώνεται |
Ισχύει για |
|
Registreringsafgift (Φόρος εγγραφής) |
Μόλις ταξινομήσετε για πρώτη φορά το όχημα στη Δανία |
Όλα τα καινούρια ταξινομημένα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων |
|
Πράσινος φόρος (Grøn ejerafgift)* |
Κάθε χρόνο |
Παλαιότερα αυτοκίνητα και ορισμένα φορτηγά που ταξινομήθηκαν πριν από τον Ιούλιο του 1997 |
|
Επιβάρυνση βάσει CO₂* |
Κάθε χρόνο |
Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από τον Ιούλιο του 2021 και μετά |
|
Vægtafgift (Φόρος βάσει βάρους)* |
Κάθε χρόνο |
Παλαιότερα οχήματα και κατηγορίες εξακολουθούν να φορολογούνται βάσει βάρους |
|
Μητέρες (ΦΠΑ) |
Μία φορά, κατά την εισαγωγή/αγορά αυτοκινήτου |
Οι περισσότερες πωλήσεις οχημάτων |
|
Φόρος εταιρικού αυτοκινήτου |
Μηνιαίος |
Υπάλληλοι και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν εταιρικό αυτοκίνητο ιδιωτικά |
❗ Τα αυτοκίνητα πληρώνουν μόνο έναν από αυτούς τους ετήσιους φόρους ιδιοκτησίας (Ejerafgift). Το πρόγραμμα εξαρτάται από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησής τους.
Περιγραφές φόρων αυτοκινήτων [Κάθε φόρος από τον παραπάνω πίνακα - Registreringsafgift, Ejerafgift, Vægtafgift, VAT]
Τώρα, ας δούμε περισσότερα για κάθε έναν από αυτούς τους φόρους.
► Καταχώρηση δώρου (φόρος εγγραφής)
Ο δανικός φόρος ταξινόμησης είναι κάπως γνωστός μεταξύ των φόρων αυτοκινήτων. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι πολύ υψηλός σε σύγκριση με τις περισσότερες άλλες χώρες της ΕΕ και μπορεί ακόμη και να είναι μεγαλύτερος από την αξία του αυτοκινήτου προ φόρων.
Λοιπόν, πόσο κοστίζει;
Για αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2025, ο φόρος υπολογίζεται σε τρία επίπεδα αξίας επί της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου :
- 25% των πρώτων 72.900 DKK
- 85% του ποσού από 72.900 DKK έως 226.500 DKK
- 150% οποιουδήποτε ποσού άνω των 226.500 DKK
Οι ίδιοι συντελεστές ισχύουν τόσο για τα καινούργια όσο και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Η μόνη διαφορά είναι ο τρόπος με τον οποίο καθορίζεται η φορολογητέα αξία.
Για τα καινούργια αυτοκίνητα, βασίζεται στην τιμή λιανικής πώλησης νέων αυτοκινήτων στη Δανία.
Για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα , οι αρχές εκτιμούν την αξία εξετάζοντας την τιμή στην οποία θα πωλούνταν ένα συγκρίσιμο αυτοκίνητο στην αγορά της Δανίας, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, τα χιλιόμετρα, τον εξοπλισμό και την κατάσταση.
Μπορείτε να αναζητήσετε πρόσφατες εκτιμήσεις απευθείας στον ιστότοπο της Υπηρεσίας Μηχανοκίνητων Οχημάτων .
Πληρώνετε αυτόν τον φόρο κατά την ταξινόμηση του οχήματος στη Δανία, είτε πρόκειται για ολοκαίνουργιο είτε για εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
► Ejerafgift (ετήσιος φόρος ιδιοκτησίας)
Ο δεύτερος μεγάλος φόρος, ο ετήσιος φόρος ιδιοκτησίας (Ejerafgift), διατίθεται σε τρεις εκδοχές , ανάλογα με το πότε ταξινομήθηκε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο .
Κάθε αυτοκίνητο πληρώνει μόνο μία από αυτές τις εκδόσεις ετήσιου φόρου, αλλά η μέθοδος υπολογισμού αλλάζει ανάλογα με την ηλικία και τον τύπο του οχήματος.
- Φόρος βάσει βάρους (Vægtafgift) : για παλαιότερα αυτοκίνητα και ορισμένα φορτηγά που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά πριν από την 1η Ιουλίου 1997. Το ετήσιο ποσό εξαρτάται από το βάρος του οχήματος, επομένως τα βαρύτερα αυτοκίνητα πληρώνουν περισσότερα.
- Grøn ejerafgift (Φόρος Πράσινης Ιδιοκτησίας) : για αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά μεταξύ 1ης Ιουλίου 1997 και 30ής Ιουνίου 2021. Υπολογίζεται με βάση την οικονομία καυσίμου (km/l). Ένα πιο αποδοτικό αυτοκίνητο σημαίνει χαμηλότερο ετήσιο φόρο.
- Φόρος ιδιοκτησίας βάσει CO₂ : για αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά από την 1η Ιουλίου 2021 και μετά. Βασίζεται στις εκπομπές CO₂ ανά χιλιόμετρο. Οι υψηλότερες εκπομπές σημαίνουν περισσότερους φόρους, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληρώνουν τα χαμηλότερα ποσά.
Αυτός είναι ένας επαναλαμβανόμενος ετήσιος φόρος , επομένως οι αγοραστές θα πρέπει να τον υπολογίσουν ως ένα από τα έξοδά τους.
Ως αντιπρόσωπος, θα μπορούσατε να ελέγξετε ποιο πρόγραμμα ισχύει πριν καταχωρίσετε ένα αυτοκίνητο, ώστε να μπορείτε να δώσετε ακριβείς εκτιμήσεις κόστους και να διευκολύνετε τους αγοραστές να σχεδιάσουν τον προϋπολογισμό τους.
► Μητέρες (ΦΠΑ)
Στη Δανία, ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Moms) χρεώνεται με κανονικό συντελεστή 25% .
Πληρώνετε τον ΦΠΑ μία φορά, είτε κατά την αγορά του αυτοκινήτου είτε κατά την εισαγωγή του. Οι κανόνες εξαρτώνται από το αν το αυτοκίνητο είναι καινούργιο ή μεταχειρισμένο και από το ποιο σύστημα ΦΠΑ χρησιμοποιεί ο πωλητής .
- Σύστημα ΦΠΑ : Ο ΦΠΑ προστίθεται στην πλήρη τιμή πώλησης και οι εγγεγραμμένες επιχειρήσεις συνήθως μπορούν να τον ανακτήσουν αργότερα.
- Σύστημα περιθωρίου κέρδους : Ο ΦΠΑ χρεώνεται μόνο στο περιθώριο κέρδους σας, όχι σε ολόκληρη την τιμή.
Εάν εισάγετε αυτοκίνητο από άλλη χώρα της ΕΕ, συνήθως το αγοράζετε στην καθαρή τιμή (χωρίς ΦΠΑ) και στη συνέχεια δηλώνετε τον ΦΠΑ στη Δανία μέσω της τακτικής σας δήλωσης ΦΠΑ.
Τα αυτοκίνητα που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ διαφέρουν επειδή πληρώνετε ΦΠΑ (και επίσης δασμούς) όταν το αυτοκίνητο εισέρχεται στη Δανία.
Επομένως, πριν αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ελέγχετε πάντα με ποιο σύστημα ΦΠΑ πωλείται. Αυτό σας ενημερώνει εάν μπορείτε να ανακτήσετε τον ΦΠΑ και σας βοηθά να τιμολογήσετε σωστά τα αυτοκίνητά σας.
► Φόρος εταιρικού αυτοκινήτου
Οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν φόρους εταιρικού αυτοκινήτου για ιδιωτικούς σκοπούς πρέπει να καταβάλλουν φόρο εταιρικού αυτοκινήτου .
Το 2025, οι περισσότεροι εργαζόμενοι πληρώνουν το 22,5% της αξίας του αυτοκινήτου ετησίως, συν μια μικρή αμοιβή που βασίζεται στις εκπομπές CO₂.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φορολογούνται λιγότερο επειδή ο φόρος ταξινόμησής τους είναι χαμηλότερος, γεγονός που μειώνει τη φορολογητέα αξία.
Ο φόρος εισπράττεται μηνιαίως μέσω της μισθοδοσίας ως μέρος του τακτικού φόρου εισοδήματος του εργαζομένου.
► Πού μπορώ να βρω δανικούς υπολογιστές φόρου αυτοκινήτων;
Αν ψάχνετε για αξιόπιστους τρόπους για την εκτίμηση των φόρων, ίσως σας φανούν χρήσιμες αυτές οι επίσημες αριθμομηχανές:
Δεν υπάρχει επίσημη αριθμομηχανή για την εκτίμηση του φόρου εταιρικού αυτοκινήτου, αλλά μπορείτε να βρείτε σαφείς συντελεστές και παραδείγματα στον ιστότοπο της Δανικής Φορολογικής Υπηρεσίας .

Φορολογικοί συντελεστές ανά τύπο οχήματος
Αν πουλάτε όχι μόνο επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά και μοτοσικλέτες, βαν, ηλεκτρικά οχήματα και άλλα, ακολουθεί μια γρήγορη επισκόπηση των φορολογικών συντελεστών ανά τύπο οχήματος, την οποία μπορείτε να σαρώσετε κατά τον καθορισμό των τιμών ή την παροχή συμβουλών στους αγοραστές.
► Επιβατικά αυτοκίνητα
Τα επιβατικά αυτοκίνητα πληρώνουν φόρο ταξινόμησης σε κλιμάκια 25%/85%/150% με βάση την αγοραία αξία της Δανίας.
Πληρώνουν επίσης ένα ετήσιο σύστημα φόρου ιδιοκτησίας (βάρους, πράσινου ή CO₂) ανάλογα με την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης.
► Ηλεκτρικά οχήματα
Η Δανία είναι μία από τις πολλές ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα με μειωμένο τέλος ταξινόμησης και χαμηλές ετήσιες χρεώσεις .
Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα επωφελούνται από μειωμένο τέλος ταξινόμησης, καθώς μπορούν να αφαιρέσουν 165.000 DKK από τη φορολογητέα αξία του αυτοκινήτου πριν από τον υπολογισμό του φόρου.
Τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να πληρώνουν ετήσιο φόρο ιδιοκτησίας, αλλά με πολύ χαμηλότερους συντελεστές .
► Υβρίδια
Το 2025, τα υβριδικά plug-in χαμηλών εκπομπών ρύπων θα έχουν βασική έκπτωση 45.000 DKK και μια επιπλέον έκπτωση βάσει του μεγέθους της μπαταρίας, αξίας 500 DKK για κάθε κιλοβατώρα (έως 45 kWh).
Αυτό μειώνει τη φορολογητέα αξία του αυτοκινήτου πριν από τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης.
Αυτή τη στιγμή πληρώνουν το 65% του υπολογιζόμενου φόρου ταξινόμησης , αλλά το μερίδιο αυτό θα αυξάνεται σταδιακά κάθε χρόνο μέχρι να φτάσει το 100% έως το 2035. Σημειώστε ότι και οι δύο εκπτώσεις θα λήξουν μετά το 2025!
► Φορτηγά και επαγγελματικά οχήματα
Τα βαν και άλλα επαγγελματικά οχήματα ακολουθούν διαφορετικούς κανόνες από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Ο φόρος ταξινόμησης είναι χαμηλότερος, συχνά περίπου 30% έως 50% του κανονικού συντελεστή για τα επιβατικά αυτοκίνητα , ανάλογα με τον τρόπο κατασκευής και ταξινόμησης του οχήματος.
Πολλά βαν πληρώνουν τον ετήσιο φόρο βάρους αντί για τον φόρο CO₂ ή την κατανάλωση καυσίμου, ανάλογα με το πότε ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά.
► Μοτοσικλέτες
Οι μοτοσικλέτες στη Δανία πληρώνουν επίσης τέλος ταξινόμησης, αλλά σε χαμηλότερους συντελεστές από τα αυτοκίνητα .
Ο συντελεστής είναι 45% για τα πρώτα 69.100 DKK αξίας και 60% για τα υπόλοιπα. Δεν υπάρχει ετήσιος φόρος ιδιοκτησίας για τις μοτοσικλέτες, μόνο έξοδα ταξινόμησης και ασφάλισης.
Αλλαγές το 2026
Το 2026 θα φέρει κάποιες αλλαγές στους φόρους αυτοκινήτων. Η πιο σημαντική είναι ότι ο ετήσιος φόρος ιδιοκτησίας για οχήματα που ταξινομούνται από την 1η Ιουλίου 2021 θα αυξηθεί ελαφρώς .
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων , τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές CO₂ θα έχουν ετήσια αύξηση φόρου από 840 DKK το 2025 σε 920 DKK το 2026.
Επίσης, η προτιμησιακή μεταχείριση των υβριδίων θα συνεχίσει να μειώνεται μετά το 2025.
Πληρώνουν το 65% του υπολογιζόμενου τέλους ταξινόμησης το 2025 και το μερίδιο αυτό θα αυξάνεται κάθε χρόνο μέχρι να φτάσει το 100% έως το 2035, καθιστώντας τα υβριδικά αυτοκίνητα ισότιμα με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα όσον αφορά τον φόρο ταξινόμησης.
Επομένως, μην ξεχνάτε να έχετε κατά νου αυτές τις αλλαγές όταν καθορίζετε τις τιμές σας ή συμβουλεύετε τους πελάτες σας σχετικά με το κόστος του επόμενου έτους.
Φορολογικά σενάρια για Δανούς εμπόρους
Τώρα είναι η ώρα να εφαρμόσουμε τη θεωρία στην πράξη. Ας δούμε πώς εφαρμόζονται αυτοί οι φόροι σε δύο συνηθισμένες περιπτώσεις για τους Δανούς εμπόρους αυτοκινήτων.
Εισαγωγή μεταχειρισμένου οχήματος από την eCarsTrade
Όταν αγοράζετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από άλλη χώρα της ΕΕ μέσω του eCarsTrade, δεν πληρώνετε δασμούς επειδή η Δανία είναι μέρος της ΕΕ.
Θα πληρώσετε τον φόρο ταξινόμησης (Registreringsafgift) μόλις το αυτοκίνητο φτάσει και ταξινομηθεί στη Δανία. Να θυμάστε ότι ο φόρος υπολογίζεται με βάση την αγοραία αξία του συγκεκριμένου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στη Δανία και όχι την τιμή του τιμολογίου.
Η διαχείριση του ΦΠΑ εξαρτάται από το καθεστώς ΦΠΑ του πωλητή. Στο eCarsTrade, μπορείτε να φιλτράρετε ανά κατάσταση ΦΠΑ και να τη δείτε σε κάθε καταχώριση.

Με το τυπικό σύστημα ΦΠΑ (εκπεστέο ΦΠΑ), ο πωλητής χρεώνει ΦΠΑ επί της πλήρους τιμής.
Εάν είστε επιχείρηση εγγεγραμμένη στο ΦΠΑ, συνήθως το ανακτάτε μέσω της δήλωσης ΦΠΑ.
Με το σύστημα περιθωρίου κέρδους (μη εκπιπτόμενος ΦΠΑ), ο ΦΠΑ χρεώνεται μόνο στο περιθώριο κέρδους του αντιπροσώπου . Δεν μπορείτε να ανακτήσετε ΦΠΑ για αυτά τα αυτοκίνητα, επομένως λάβετε το υπόψη σας στην τιμολόγησή σας.
Μόλις το αυτοκίνητο ταξινομηθεί στη Δανία, ο αγοραστής αρχίζει να καταβάλλει τον ετήσιο φόρο ιδιοκτησίας (Ejerafgift, Grøn ejerafgift ή φόρο ιδιοκτησίας με βάση τις εκπομπές CO₂), ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης του αυτοκινήτου.
Εισαγωγή μεταχειρισμένου οχήματος από χώρα εκτός ΕΕ
Εάν εισαγάγετε αυτοκίνητο από χώρα εκτός ΕΕ, θα πρέπει να πληρώσετε δασμούς και ΦΠΑ κατά την είσοδό του στη Δανία, εκτός από τον φόρο ταξινόμησης.
Ο τελωνειακός δασμός είναι συνήθως 10% της τελωνειακής αξίας του αυτοκινήτου και επιβάλλεται ΦΠΑ 25% επιπλέον.
Μετά τον εκτελωνισμό, ισχύουν οι ίδιοι δανικοί κανόνες περί ταξινόμησης και κυριότητας που ισχύουν για τα αυτοκίνητα της ΕΕ.
Το αυτοκίνητο θα αποτιμάται στην τιμή αγοράς της Δανίας κατά τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης και ο ετήσιος φόρος του θα εξαρτάται από το πρώτο έτος ταξινόμησης.
Συχνές ερωτήσεις
► Πόσο είναι ο φόρος ταξινόμησης στη Δανία;
Για αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2025, ο φόρος ταξινόμησης είναι 25% των πρώτων 72.900 DKK, 85% της αξίας μεταξύ 72.900 DKK και 226.500 DKK και 150% οποιουδήποτε ποσού πάνω από αυτό το ποσό.
► Πληρώνουν ξανά τέλος ταξινόμησης τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται από την ΕΕ;
Ναι. Ακόμα κι αν ο ΦΠΑ έχει ήδη καταβληθεί στο εξωτερικό, εξακολουθείτε να πληρώνετε τον φόρο ταξινόμησης στη Δανία με βάση την αγοραία αξία του αυτοκινήτου στη Δανία.
► Μπορώ να ανακτήσω τον ΦΠΑ για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα;
Μόνο εάν το αυτοκίνητο πωλείται βάσει του τυπικού συστήματος ΦΠΑ. Σύμφωνα με το σύστημα περιθωρίου κέρδους, ο ΦΠΑ χρεώνεται μόνο επί του κέρδους του αντιπροσώπου και δεν μπορείτε να τον ανακτήσετε.
► Πληρώνουν τα βαν και τα επαγγελματικά οχήματα τους ίδιους φόρους με τα αυτοκίνητα;
Όχι. Τα βαν συνήθως έχουν χαμηλότερο τέλος ταξινόμησης (περίπου 30-50% του κανονικού φόρου επιβατικών αυτοκινήτων) και πληρώνουν τον ετήσιο φόρο βάσει βάρους αντί για τον φόρο CO₂.
► Θα αλλάξουν οι φόροι αυτοκινήτων το 2026;
Ναι. Ο ετήσιος φόρος ιδιοκτησίας για αυτοκίνητα που ταξινομούνται από την 1η Ιουλίου 2021 θα αυξηθεί ελαφρώς, με τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών να αυξάνονται από 840 DKK το 2025 σε 920 DKK το 2026.
Για τα plug-in υβριδικά οχήματα, ο μειωμένος φόρος ταξινόμησης αυξάνεται σταδιακά μετά το 2025 μέχρι να φτάσει το 100% έως το 2035.
Το εκτεταμένο απόθεμά μας περιλαμβάνει διάφορες μάρκες και μοντέλα που ανταποκρίνονται σε όλες τις ανάγκες σας και προέρχονται απευθείας από αξιόπιστες ευρωπαϊκές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, εταιρείες βραχυχρόνιας μίσθωσης και αντιπροσωπείες: